Nasze szkoły zawodzą. Dosyć tego!
-
0:01 - 0:04Jestem trochę zdenerwowany,
bo moja żona Yvonne powiedziała do mnie, -
0:04 - 0:06"Geoff, oglądasz prelekcje TED".
-
0:06 - 0:08Odpowiedziałem:
"Tak, kochanie, uwielbiam je". -
0:08 - 0:12Powiedziała: "wiesz, oni są
naprawdę inteligentni, utalentowani..." -
0:12 - 0:14Odpowiedziałem:
"Wiem, wiem". (Śmiech) -
0:14 - 0:18Ona powiedziała:
"Nie polubią wkurzonego, czarnego faceta." -
0:18 - 0:20(Śmiech)
-
0:20 - 0:22Więc powiedziałem:
"Nie, będę grzeczny, kochanie, -
0:22 - 0:24będę grzeczny. Jestem."
-
0:24 - 0:27Ale ja jestem wkurzony. (Śmiech)
-
0:27 - 0:31Kiedy po raz ostatni spojrzałem, jestem...
-
0:31 - 0:34(Brawa)
-
0:34 - 0:39Właśnie dlatego jestem
podekscytowany, lecz też wkurzony. -
0:39 - 0:44W tym roku urodzą się miliony dzieci,
-
0:44 - 0:47które niepotrzebnie stracimy.
-
0:47 - 0:52Dzieci, które moglibyśmy w tej chwili wszystkie ocalić.
-
0:52 - 0:56Widzieliście jakość nauczycieli, którzy byli tutaj.
-
0:56 - 0:59Nie mówcie mi, że nie mogliby dotrzeć do tych dzieci
-
0:59 - 1:01i ich uratować. Wiem, że mogliby.
-
1:01 - 1:04To jest absolutnie możliwe.
-
1:04 - 1:07Dlaczego tego nie naprawiliśmy ?
-
1:07 - 1:11Ludzie związani z systemem edukacji,
trzymali się biznes planu, -
1:11 - 1:15w którym nikogo nie interesuje,
jak wiele milionów młodych ludzi ponosi klęskę. -
1:15 - 1:18Będziemy nadal robili to samo,
mimo że to się nie sprawdza -
1:18 - 1:23i nikogo to nie dziwi, prawda?
-
1:23 - 1:25Wystarczy powiedzieć: "Dość".
-
1:25 - 1:30Więc mamy tutaj biznes plan, który nie ma sensu.
-
1:30 - 1:33Wiecie, że wychowałem się w centrum miasta,
-
1:33 - 1:38tam były dzieci, które oblewały
-
1:38 - 1:45w szkołach 56 lat temu,
kiedy pierwszy raz poszedłem do szkoły -
1:45 - 1:51i te szkoły teraz, 56 lat później, nadal są kiepskie.
-
1:51 - 1:53A czy wiecie coś o kiepskich szkołach?
-
1:53 - 1:56Nie są jak butelka wina.
-
1:56 - 1:57Prawda? (Śmiech)
-
1:57 - 2:01Gdy mówisz, ' 87 to był dobry rocznik.
-
2:01 - 2:04Każdego roku,
-
2:04 - 2:07mają wciąż to samo podejście.
-
2:07 - 2:11Jeden rozmiar pasuje do wszystkich,
jeśli pasuje na Ciebie, to dobrze, -
2:11 - 2:15a jeśli nie, to masz pecha. Po prostu pecha.
-
2:15 - 2:18Dlaczego nie pozwoliliśmy na innowacje?
-
2:18 - 2:20Nie mówcie mi, że nie stać nas na więcej.
-
2:20 - 2:26Wchodzicie do miejsca, które nie radziło
sobie z dziećmi przez 50 lat, -
2:26 - 2:28pytacie: "Więc jaki jest plan?"
-
2:28 - 2:30A oni odpowiadają: "Mamy zamiar robić to,
-
2:30 - 2:33co robiliśmy w ubiegłym roku".
-
2:33 - 2:36Jaki model biznesowy tak działa?
-
2:36 - 2:42Kiedyś banki były otwarte między 10 a 15.
-
2:42 - 2:47Działały 10 do 15. Były zamykane na czas lunchu.
-
2:47 - 2:52Kto w tych czasach mógłby iść
do banku między 10 i 15? Bezrobotni. -
2:52 - 2:55Oni nie potrzebują banków.
Nie mają żadnych pieniędzy w bankach. -
2:55 - 2:59Kto stworzył taki model biznesu?
-
2:59 - 3:01I tak się działo przez dziesięciolecia.
-
3:01 - 3:03Wiecie dlaczego? Bo nikogo to nie obchodziło.
-
3:03 - 3:05I nie chodziło tutaj o klientów.
-
3:05 - 3:10Chodziło o bankierów. Stworzyli coś,
co według nich działało. -
3:10 - 3:12Jak można było iść do banku,
-
3:12 - 3:15kiedy było się w pracy? To nie miało znaczenia.
-
3:15 - 3:17Nie obchodzi ich, czy Geoff jest zdenerwowany,
-
3:17 - 3:20że nie może iść do banku. Niech znajdzie inny bank.
-
3:20 - 3:23Wszystkie działają tak samo. Prawda?
-
3:23 - 3:27Otóż pewnego dnia,
jakiś szalony bankier wpadł na pomysł. -
3:27 - 3:31Może banki powinny pracować,
kiedy ludzie wracają z pracy. -
3:31 - 3:34Może to polubią. A co z sobotą?
-
3:34 - 3:37Co z wprowadzeniem technologii?
-
3:37 - 3:40Jestem fanem technologii, ale muszę przyznać
-
3:40 - 3:42przed wami wszystkimi, że jestem już trochę stary.
-
3:42 - 3:45Więc byłem trochę powolny i nie ufałem technologii,
-
3:45 - 3:49i kiedy po raz pierwszy
wprowadzili te nowe ustrojstwa, -
3:49 - 3:52do których wkładasz kartę, a one wydają Ci gotówkę,
-
3:52 - 3:56Pomyślałem sobie: "Nie ma mowy,
aby maszyna dobrze policzyła banknoty. -
3:56 - 3:58Nigdy ich nie będę używał."
-
3:58 - 4:04Technologia się zmieniła. Wiele się zmieniło,
-
4:04 - 4:07ale jeszcze nie w edukacji. Dlaczego?
-
4:07 - 4:12Dlaczego jest tak, że gdy mieliśmy obrotowe telefony,
-
4:12 - 4:16kiedy mieliśmy ludzi sparaliżowanych przez polio,
-
4:16 - 4:19że wtedy uczyliśmy
-
4:19 - 4:22w taki sam sposób, jak robimy to teraz?
-
4:22 - 4:26A kiedy przychodzi ci do głowy plan,
jak zmienić ten stan rzeczy, -
4:26 - 4:28ludzie uważają cię za radykała.
-
4:28 - 4:31Mówią o tobie najgorsze rzeczy.
-
4:31 - 4:35Pewnego dnia, powiedziałem popatrzcie,
jeśli nauka mówi, -
4:35 - 4:38to nauka, nie ja, że nasze najbiedniejsze dzieci
-
4:38 - 4:42tracą grunt podczas wakacji.
-
4:42 - 4:44Możecie zobaczyć, gdzie są w czerwcu
i powiedzieć, w porządku są tutaj. -
4:44 - 4:46Spojrzeć na nie we wrześniu i popatrzeć jak się stoczyły.
-
4:46 - 4:51Mówisz, łooo! Tak słyszałem o tym w '75,
-
4:51 - 4:52kiedy byłem w Szkole Edukacji
dla absolwentów Uniwersytetu Harvardu. -
4:52 - 4:55Powiedziałem, wow, to jest ważne badanie,
-
4:55 - 4:59bo sugeruje, że powinniśmy coś zrobić.
-
4:59 - 5:03(Śmiech)
-
5:03 - 5:06Co 10 lat powtarzają to samo badanie,
-
5:06 - 5:07które daje dokładnie takie same rezultaty:
-
5:07 - 5:10biedne dzieci staczają się w okresie letnim.
-
5:10 - 5:15System decyduje, że nie może uruchomić szkół w lecie.
-
5:15 - 5:18Zawsze się zastanawiałem, kto wymyśla te zasady?
-
5:18 - 5:20Studiowałem w Szkole Edukacji przy Uniwersytecie Harvarda.
-
5:20 - 5:21Wydawało mi się, że coś wiem
-
5:21 - 5:24Powiedzieli mi, że kalendarz agrarny...
-
5:24 - 5:26ale pozwólcie mi powiedzieć, dlaczego to nie ma sensu.
-
5:26 - 5:29Nigdy tego nie zrozumiałem,
-
5:29 - 5:32bo każdy wie, że jeśli masz gospodarstwo,
-
5:32 - 5:35nie sadzisz roślin uprawnych w lipcu i sierpniu.
-
5:35 - 5:37Sadzisz je wiosną.
-
5:37 - 5:41Więc kto to wymyślił?
-
5:41 - 5:43Dlaczego kiedykolwiek to zrobiono?
-
5:43 - 5:45Okazuje się, że w 1840 roku,
-
5:45 - 5:48szkoły były otwarte przez cały rok,
-
5:48 - 5:51ponieważ mieliśmy dużo ludzi,
którzy musieli pracować przez cały dzień. -
5:51 - 5:52Oni nie mieli innego miejsca, żeby posłać swoje dzieci.
-
5:52 - 5:54Było to idealne miejsce dla szkół.
-
5:54 - 5:57Więc to nie jest coś, co jest przykazane
-
5:57 - 6:00przez bogów edukacji.
-
6:00 - 6:03Więc dlaczego nie?
-
6:03 - 6:08Ponieważ nasze szkolnictwo
odmówiło skorzystania z nauki. -
6:08 - 6:11Bill Gates wychodzi i mówi:
-
6:11 - 6:15"Patrzcie, to działa. Możemy to zrobić."
-
6:15 - 6:20Jak wiele miejsc w Ameryce się zmieni? Żadne.
-
6:20 - 6:22Żadne. Może dwa. W porządku?
-
6:22 - 6:27Tak, będą takie miejsca, ponieważ
niektórzy ludzie zrobią co do nich należy. -
6:27 - 6:32Jako nauczyciele musimy to zmienić.
Nauka nie pozostawia złudzeń. -
6:32 - 6:34Oto co wiemy.
-
6:34 - 6:40Wiemy, że problem zaczyna się od razu.
-
6:40 - 6:44Ten pomysł od zera do trzech.
-
6:44 - 6:46Moja żona Yvonne i ja, mamy czworo dzieci,
-
6:46 - 6:50trójka dorosłych i jedno 15-letnie.
-
6:50 - 6:51To długa historia.
-
6:51 - 6:53(Śmiech)
-
6:53 - 6:56Wychowując nasze pierwsze dzieci,
nie wiedzieliśmy co mówi nauka -
6:56 - 6:58o rozwoju mózgu.
-
6:58 - 7:01Nie wiedzieliśmy, jak ważne były te trzy pierwsze lata.
-
7:01 - 7:03Nie wiedzieliśmy, co się dzieje
w tych młodych głowach. -
7:03 - 7:06Nie wiedzieliśmy, jaką rolę odgrywa język,
-
7:06 - 7:08bodziec i reakcja, wołanie i odpowiedź,
-
7:08 - 7:11jak ważne to było dla rozwoju tych dzieci.
-
7:11 - 7:16Teraz to wiemy. Co z tą wiedzą zrobimy? Nic.
-
7:16 - 7:20Bogaci ludzie wiedzą. Wykształceni ludzie wiedzą.
-
7:20 - 7:22I ich dzieci mają przewagę.
-
7:22 - 7:23Biedni ludzie nie wiedzą,
-
7:23 - 7:26a my nie robimy nic, aby im pomóc.
-
7:26 - 7:28Ale wiemy, że jak to jest niezwykle ważne.
-
7:28 - 7:31Teraz można skorzystać z przedszkoli.
-
7:31 - 7:33Wiemy, że to ważne dla dzieci.
-
7:33 - 7:37Biedne dzieci potrzebują tego doświadczenia.
-
7:37 - 7:42Nie. Jest dużo miejsc, ale tak się nie dzieje.
-
7:42 - 7:44Wiemy, że służba zdrowia jest ważna.
-
7:44 - 7:46Wiecie, świadczymy usługi zdrowotne
-
7:46 - 7:49i ludzie zawsze mają do mnie pretensje,
-
7:49 - 7:53ponieważ jestem za to odpowiedzialny i dane
-
7:53 - 7:56i wszystkie takie dobre rzeczy, ale mamy służbę zdrowia,
-
7:56 - 7:57i muszę zebrać dużo pieniędzy.
-
7:57 - 7:59Ludzie zwykli powiadać,
kiedy przychodzą nas dofinansować: -
7:59 - 8:02"Geoff, dlaczego świadczysz te usługi zdrowotne?"
-
8:02 - 8:04Kiedyś zmyślałem.
-
8:04 - 8:06Powiedziałbym: "no wiesz, dziecko,
-
8:06 - 8:10które nie domaga, nie będzie
-
8:10 - 8:12zdolne do uczenia się"
-
8:12 - 8:16I musiałem, bo musiałem zbierać pieniądze.
-
8:16 - 8:19Ale teraz jestem starszy i wiecie co im mówię?
-
8:19 - 8:22Wiesz, dlaczego zapewniam
dzieciom tę opiekę zdrowotną, -
8:22 - 8:24sport, rekreację i kulturę?
-
8:24 - 8:27Bo w zasadzie lubię dzieci.
-
8:27 - 8:32I rzeczywiście, lubię dzieci. (Śmiech) (Brawa)
-
8:32 - 8:36Ale kiedy stają się naprawdę natarczywi,
ludzie naprawdę bywają natarczywi, -
8:36 - 8:39mówię: "Robię to, bo Ty to robisz
dla swojego dziecka". -
8:39 - 8:42I nigdy nie przeczytacie badań z MIT, które powiedzą:
-
8:42 - 8:45naucz swoje dziecko tańczyć,
-
8:45 - 8:48to będzie sobie lepiej radzić z algebrą,
-
8:48 - 8:50ale kiedy nauczysz to dziecko tańczyć,
-
8:50 - 8:53i będziesz zachwycony tym,
jak bardzo to dziecko chce tańczyć -
8:53 - 8:56to ci to poprawi humor na cały dzień.
Dlaczego dzieci ubogich nie mogą mieć -
8:56 - 9:02takich samych możliwości?
-
9:02 - 9:05(Brawa)
-
9:05 - 9:08Oto inna sprawa.
-
9:08 - 9:12Jestem facetem próbującym różnych rozwiązań.
Uważam, że potrzebujecie danych, informacji, -
9:12 - 9:14ponieważ pracując nad czymś, myślisz że to działa,
-
9:14 - 9:16ale orientujesz się, że to jednak nie działa.
-
9:16 - 9:18Chodzi mi o to, że jesteście nauczycielami.
Pracujecie, mówicie, -
9:18 - 9:21myślicie, że to wam wychodzi? I dowiadujecie się,
że oni nie zrozumieli co mieliście na myśli. -
9:21 - 9:24Ale to jest problem z testowaniem.
-
9:24 - 9:26Test który przeprowadzamy
-
9:26 - 9:29będziemy przeprowadzać w Nowym Jorku
w następnym tygodniu -
9:29 - 9:31w kwietniu.
-
9:31 - 9:34Wiecie, kiedy będziemy mieć wyniki?
-
9:34 - 9:37Może w lipcu, może w czerwcu.
-
9:37 - 9:40I w tych wynikach jest mnóstwo informacji.
-
9:40 - 9:43Dowiecie się, że Raheem naprawdę walczył,
-
9:43 - 9:46ale nie udało mu się pomnożyć liczb dwucyfrowych,
to ważne informacje, -
9:46 - 9:49ale dostaniemy je, gdy szkoła się skończy.
-
9:49 - 9:51A więc, co można zrobić?
-
9:51 - 9:54Idziesz na urlop. (Śmiech)
-
9:54 - 9:56Wracasz z wakacji.
-
9:56 - 10:01Teraz masz wszystkie dane z badania z ubiegłego roku.
-
10:01 - 10:04Nie patrzysz na nie.
-
10:04 - 10:06Dlaczego miałbyś patrzeć?
-
10:06 - 10:08Masz zamiar iść i nauczać w tym roku.
-
10:08 - 10:11Więc jak dużo pieniędzy właśnie na to wydaliśmy?
-
10:11 - 10:14Miliardy dolarów
-
10:14 - 10:17dla danych, które dostajemy za późno, aby ich użyć.
-
10:17 - 10:19Potrzebuję tych danych we wrześniu.
-
10:19 - 10:21Potrzebuję tych danych w listopadzie.
-
10:21 - 10:23Muszę wiedzieć, że masz trudności, muszę wiedzieć
-
10:23 - 10:25czy to, co zrobiłem ci pomogło.
-
10:25 - 10:27Muszę to wiedzieć w tym tygodniu.
-
10:27 - 10:31Nie muszę się dowiadywać pod koniec roku,
kiedy jest już za późno. -
10:31 - 10:36W moim podeszłym wieku trochę
stałem się jasnowidzem. -
10:36 - 10:39Mogę przewidzieć wyniki w nauce.
-
10:39 - 10:41Możecie mnie wziąć do każdej szkoły.
-
10:41 - 10:44Jestem bardzo dobry w śródmiejskich szkołach,
które mają problemy. -
10:44 - 10:48Powiesz mi, że w ostatnim roku 48 procent tych dzieci
-
10:48 - 10:51były na poziomie klasy.
-
10:51 - 10:53A ja odpowiem: "W porządku,
jaki jest plan, co zrobiliśmy -
10:53 - 10:54od zeszłego roku?"
-
10:54 - 10:55Odpowiecie: "Robimy to samo".
-
10:55 - 10:58Teraz wywróżę. (Śmiech)
-
10:58 - 11:01W tym roku gdzieś między 44
-
11:01 - 11:04i 52 procent tych dzieci będzie na poziomie klasy.
-
11:04 - 11:08I za każdym razem będę miał rację.
-
11:08 - 11:12Tak więc wydajemy wszystkie te pieniądze,
ale co z nich mamy? -
11:12 - 11:15Nauczyciele teraz potrzebują prawdziwych informacji
-
11:15 - 11:16o tym, co się dzieje z ich dziećmi.
-
11:16 - 11:22Dzisiaj to gra o wysoką stawkę, bo można coś z tym zrobić.
-
11:22 - 11:27Inną sprawą, o której właśnie pomyślałem,
-
11:27 - 11:29która powinna nas niepokoić.
-
11:29 - 11:34Nie możemy zahamować zmian w naszej działalności.
-
11:34 - 11:38Musimy być innowacyjni,
mimo że nauczyciele nie lubią innowacji. -
11:38 - 11:40Denerwują się, gdy robisz coś inaczej.
-
11:40 - 11:41Jeśli próbujecie czegoś nowego, ludzie zawsze powiedzą:
-
11:41 - 11:46"Ooh, szkoła czarterowa."
Hej, spróbujmy i się przekonajmy. -
11:46 - 11:48To nie działało przez 55 lat.
-
11:48 - 11:51Spróbujmy czegoś nowego.
W tym właśnie tkwi problem. -
11:51 - 11:53Część z tych rzeczy nie zadziała.
-
11:53 - 11:56Ludzie mówią mi: "Wiele z tych
szkół czarterowych nie działa jak należy". -
11:56 - 12:00Wiele z nich nie. Powinny być zamknięte.
-
12:00 - 12:02Myślę, że naprawdę powinny być zamknięte.
-
12:02 - 12:06Ale nie mylmy, odkrywania nauki
-
12:06 - 12:11z rzeczami które nie działają,
bo w takim razie nie powinniśmy robić niczego, -
12:11 - 12:13bo świat nie działa w taki sposób.
-
12:13 - 12:14Jeśli myślisz o technologii,
-
12:14 - 12:17Wyobraź sobie, jeśli tak myślelibyśmy o technologii.
-
12:17 - 12:18za każdym razem, gdy coś nie działa,
-
12:18 - 12:20rzucalibyśmy ręcznik na matę
i mówili: "Zapomnijmy o tym". -
12:20 - 12:24Wiecie, mnie przekonali. Jestem pewien,
że niektóry z was myślą tak jak ja. -
12:24 - 12:28Najnowsza i największa rzecz, PalmPilot.
-
12:28 - 12:31Powiedzieli mi: "Geoff, jeśli będziesz miał PalmPilot
-
12:31 - 12:32nigdy nie będziesz potrzebował czegokolwiek innego".
-
12:32 - 12:37Po trzech tygodniach się zepsuło.
-
12:37 - 12:41Byłem bardzo rozczarowany, że wydałem na to pieniądze.
-
12:41 - 12:47Czy ktoś przestał wymyślać nowe rzeczy?
Nikt, ani jedna osoba. -
12:47 - 12:49Ludzie cały czas wymyślają.
-
12:49 - 12:52Poniesienie porażki nie powinno cię powstrzymywać
-
12:52 - 12:55od dalszego przyczyniania się do rozwoju nauki.
-
12:55 - 12:57Naszym zadaniem jako nauczycieli
-
12:57 - 13:00powinno być kilka rzeczy, które możemy zrobić.
-
13:00 - 13:04I musimy zrobić lepiej.
Musimy zacząć wcześniej oceniać dzieci, -
13:04 - 13:07musimy mieć pewność, że jesteśmy
wsparciem dla młodych ludzi. -
13:07 - 13:09Musimy im dawać wiele możliwości.
-
13:09 - 13:12To musimy zrobić. Ale ten problem ze zmianami...
-
13:12 - 13:16musimy cały czas wymyślać nowe rozwiązania
-
13:16 - 13:19dopóki naprawdę nam się nie uda,
-
13:19 - 13:21to jest coś niezwykle ważnego.
-
13:21 - 13:24I to jest coś, co przy okazji,
-
13:24 - 13:27będzie wyzwaniem dla całego naszego zawodu.
-
13:27 - 13:32Ameryka nie może czekać kolejnych 50 lat.
-
13:32 - 13:35Czas nam się skończył.
-
13:35 - 13:38Nie wiem wiele o klifie fiskalnym,
ale wiem, że jest klif edukacyjny -
13:38 - 13:42który ma miejsce już od dawna
-
13:42 - 13:46i jeśli pozwolimy ludziom na kontynuowanie tej głupoty
-
13:46 - 13:49mówiącej, że nie możemy sobie na to pozwolić,
-
13:49 - 13:51Bill Gates mówi, że to będzie kosztować pięć miliardów dolarów.
-
13:51 - 13:54Czym jest te pięć miliardów dolarów dla Stanów Zjednoczonych?
-
13:54 - 13:56Ile wydaliśmy w Afganistanie w tym roku?
-
13:56 - 14:00Jak wiele bilionów? (Brawa)
-
14:00 - 14:03Kiedy kraj dba o coś,
-
14:03 - 14:07wydajemy biliony dolarów bez mrugnięcia okiem.
-
14:07 - 14:10Kiedy zagrożone jest bezpieczeństwo Ameryki,
-
14:10 - 14:13wydamy każdą ilość pieniędzy.
-
14:13 - 14:16Prawdziwe bezpieczeństwo naszego narodu
-
14:16 - 14:18to przygotowanie tej nowej generacji tak,
-
14:18 - 14:21aby mogła zająć nasze miejsca
-
14:21 - 14:25i być liderami świata.
-
14:25 - 14:28Jeśli chodzi o myślenie, technologie, demokrację
-
14:28 - 14:30i wszystkie rzeczy, na których nam zależy.
-
14:30 - 14:35Ośmielę się powiedzieć, że to grosze,
-
14:35 - 14:39których byśmy potrzebowali,
-
14:39 - 14:41aby zacząć rozwiązywać te problemy.
-
14:41 - 14:46Więc kiedy już to zrobimy,
więcej nie będę wkurzony. (Śmiech) -
14:46 - 14:52Więc pomóżcie mi.
-
14:52 - 14:54Dziękuję wam bardzo. Dziękuję.
-
14:54 - 15:04(Brawa)
-
15:04 - 15:08John Legend: Więc jak wielu uczniów nie zdaje w liceum w Harlem Children's Zone?
-
15:08 - 15:09Geoffrey Canada: No wiesz, John,
-
15:09 - 15:12100 procent naszych dzieci ukończyło liceum
-
15:12 - 15:13w ubiegłym roku w mojej szkole.
-
15:13 - 15:14Sto procent z nich dostało się na studia.
-
15:14 - 15:18W tym roku 100% uczniów
ostatniego roku ukończy liceum. -
15:18 - 15:21Ostatnio słyszałem, że mieliśmy
93 procent przyjętych na studia. -
15:21 - 15:23Powinniśmy zadbać jeszcze o to 7 procent.
-
15:23 - 15:30Więc tak to wygląda. (Brawa)
-
15:30 - 15:33JL: Jak utrzymujesz z nimi kontakt
po opuszczeniu szkoły? -
15:33 - 15:35GC: Wiesz, jednym z problemów,
-
15:35 - 15:38jakie mamy w tym kraju, są te same dzieci
-
15:38 - 15:40te same wrażliwe dzieci, kiedy idą do szkoły
-
15:40 - 15:41zmieniają się we wpisy w dziennikach.
-
15:41 - 15:45Więc wymyśliliśmy, że musimy zaprojektować
-
15:45 - 15:48sieć wsparcia dla tych dzieci,
która na wiele sposobów -
15:48 - 15:50naśladuje, to co robią dobrzy rodzice.
-
15:50 - 15:54Nękają cię, wołają, mówią:
-
15:54 - 15:56"Chcę zobaczyć twoje stopnie.
Jak Ci poszedł ostatni test? -
15:56 - 15:59O czym ty myślisz,
kiedy mówisz że odejdziesz ze szkoły -
15:59 - 16:00i nie wrócisz do niej?"
-
16:00 - 16:02Sporo moich dzieci wie, że nie można wrócić do Harlem
-
16:02 - 16:04ponieważ Geoff cię szuka.
-
16:04 - 16:07Mówią: "Ja naprawdę nie mogę wrócić".
Nie. Lepiej żebyś został w szkole. -
16:07 - 16:10I nie żartuje o tym wszystkim
-
16:10 - 16:11i to jest trochę skomplikowany problem.
-
16:11 - 16:16Kiedy dzieci wiedzą, że nie dopuszczasz ich porażki,
-
16:16 - 16:18to wywiera na nich inną presję
-
16:18 - 16:19i nie poddają się tak łatwo.
-
16:19 - 16:22Więc czasami są do tego przekonane
-
16:22 - 16:24i mówią: Nie chce tego robić,
-
16:24 - 16:27ale wiem że moja mama będzie zła".
-
16:27 - 16:30To się liczy dla dzieci
i pomaga im w trudnych chwilach -
16:30 - 16:34Staramy się stworzyć zestaw strategii,
które zachęcą je do nauki, -
16:34 - 16:38wspierać je i pomagać,
ale też zestaw zachęt do działania, -
16:38 - 16:40które dają im sygnał:
"Możesz to zrobić. Będzie ciężko, -
16:40 - 16:42ale nie dopuszczamy myśli, że może Ci się nie udać"
-
16:42 - 16:44JL: Dobrze, dziękuję Dr Kanada.
-
16:44 - 16:45Proszę o oklaski raz jeszcze.
-
16:45 - 16:50(Brawa)
- Title:
- Nasze szkoły zawodzą. Dosyć tego!
- Speaker:
- Geoffrey Canada
- Description:
-
Dlaczego nasz system edukacji wygląda tak samo jak 50 lat temu? Miliony uczniów zarówno wtedy jak i teraz ponosiło klęskę, a to dlatego, że jesteśmy przywiązani do modelu biznesowego, który wyraźnie nie działa. Znawca systemu edukacji, Geoffrey Kanada, ośmiela się spojrzeć na dane, pomyśleć o klientach i uczynić systematyczne zmiany, aby pomóc większej liczbie dzieci się rozwinąć.
- Video Language:
- English
- Team:
- closed TED
- Project:
- TEDTalks
- Duration:
- 17:07
Krystian Aparta approved Polish subtitles for Our failing schools. Enough is enough! | ||
Krystian Aparta commented on Polish subtitles for Our failing schools. Enough is enough! | ||
Krystian Aparta edited Polish subtitles for Our failing schools. Enough is enough! | ||
Krystian Aparta edited Polish subtitles for Our failing schools. Enough is enough! | ||
Daniel Wróblewski accepted Polish subtitles for Our failing schools. Enough is enough! | ||
Daniel Wróblewski edited Polish subtitles for Our failing schools. Enough is enough! | ||
Daniel Wróblewski edited Polish subtitles for Our failing schools. Enough is enough! | ||
Daniel Wróblewski edited Polish subtitles for Our failing schools. Enough is enough! |
Krystian Aparta
Odgłos (Applause) przyjęło się tłumaczyć (Brawa).